CliniClowns Brand development

 

De kracht van verbeelding
CliniClowns heeft een ambitieus doel geformuleerd en wil dat in 2025 iedereen in Nederland een magisch moment van een CliniClown heeft ervaren of het belang ervan inziet.
Strategisch designbureau Wunder ontwikkelde een merkstijl die medewerkers in staat stelt het verhaal van CliniClowns nog beter te vertellen.
_
CliniClowns creëren met alledaagse objecten bijzondere verhalen. Een theedoek wordt een duif en een infuus een vissenkom. Deze verbeeldingskracht is het uitgangspunt voor de nieuwe merkstijl; iets kan zomaar iets anders worden. Met een beetje verbeeldingskracht wordt de rode clownsneus ineens een toeter, een muis of een tulp.

The power of imagination
CliniClowns has formulated an ambitious goal. The organization aims to achieve that everybody in the Netherlands has experienced a magical moment with a CliniClown by 2025 or has seen the importance of experiencing it.
Strategic design agency Wunder developed a brand identity that lets the contributors of CliniClowns tell their story in an even better way.
_
CliniClowns play with everyday objects and tell extraordinary stories. A dishcloth becomes a pigeon and an IV becomes a fishbowl. This power of imagination is the starting point of the new brand identity. Something can become anything. With a little imagination the red clown nose becomes a horn, a mouse or a tulip.

In collaboration with: Alef de Jong & Menno van Waardhuizen @ Wunder

 

RTL XL / PREVIOUS <