advertising de Bijenkorf recruitment campaign

Maak het bijzonder
De Bijenkorf is het meest creatieve, verrassende en inspirerende warenhuis, waar iedereen bijzonder is. Daarom zoeken ze bijzondere mensen maar vinden ze het lastig de juiste mensen te werven. Men weet gewoonweg niet wat de Bijenkorf allemaal doet. Pas als de Bijenkorf begint te vertellen wordt men enthousiast.
In de nieuwe recruitment campagne vertellen we het verhaal op een geloofwaardige manier. Door bijzondere Bijenkorvers, die de Bijenkorf de Bijenkorf maken, te laten vertellen over hún succes verhaal. In hun eigen woorden. In hun eigen omgeving. Met bijzondere fotografie en een serie hele korte documentaires die echt aanvoelen.

Make it special
de Bijenkorf is the most inspiring, surprising and creative department store, where everybody is special. That’s why they are on the look out for special, ambitious people but they struggle to find the right employers for the job. People simply don’t know what it’s like to work at de Bijenkorf. But when they start telling, people get enthusiastic.
In this new campaign we are showing this in a honest way by letting ambitious employers tell about their success stories, in their own words. In their own environment. With special photography and mini series of documentaries we say: Whatever you do, make it special.

In collaboration with:
Emile Pen – Team lead Graphic Design at de Bijenkorf
Iris Duvekot – Photography
Lidewij Hartog – Filmmaker
Renée Leeuw – Producer