NIP Brand- Development Identity

Marloes Janssen | NIP wijnkit brand development

Identiteit
NIP komt van het woord ‘nippen’ wat zoveel betekent als: Een vloeistof drinken door middel van kleine slokjes. Het woord maakt een directe link met de wijnkit.
_
We hebben gekozen voor kartonnen doosje in combinatie met een sleeve van uncoated wit papier. De stempel in koper folie zorgt voor een casual chique uitstraling. Dit gevoel wordt versterkt door de caligrafie cijfers, logobeeldmerk en minimalistische icoon wat een oog, neus en mond bevat. Omdat wijnproeven begint met het gebruiken van je zintuigen.
_
Een strak, clean, eigentijds en tikkeltje eigenwijs ontwerp waarbij we een knipoog geven naar de klassieke wijnwereld.
_
Voor meer video’s van NIP check Vimeo

Identity
The brand name ’NIP’ comes from the word ’nippen’. The dutch word for sipping. What means: to drink a liquid by taking small mouthfuls. The word makes a direct reference to the winekit.
_
Our choice in cardboard and uncoated white paper stamped with the touch of copper foil makes the brand modern and casual chique. A feeling supported by the calligraphy numbers, logotype and it’s minimalistic icon that captures an eye, nose and mouth. Because the base of wine tasting starts with using your senses.
_
The identity is an aesthetically pleasing, clean and modern nod towards the classic world of wine.
_
For more video’s from NIP check Vimeo

 

Marloes Janssen | NIP website

 

  • brandslinder1_smaakbeeld1
  • brandslider3_smaakbeeld3
  • Marloes Janssen | NIP wijnkit
Triple / PREVIOUS <
> NEXT / NIP