RTL XL ADVERTISING BRAND DEVELOPING

RTL XL is de streaming videoservice van RTL van waaruit je tv programma’s terug en vooruit kunt kijken. Zowel Triple als Wunder waren uitgekozen om RTL XL te rebranden.
_
De vernieuwde strategie en brand identity zijn ontwikkeld vanuit de visie dat RTL XL connect. RTL XL maakt een verbinding tussen de kijkers, de sterren en de RTL programma’s, zenders en Multi Channel Networks. De merkstijl is opgebouwd uit een lijn die elke vorm kan aannemen.
_

RTL XL is the streaming video service with which you can watch TV shows from RTL, both future shows and shows from the past. Both Triple and Wunder where chosen to renew RTL XL.
_
The renewed platform and brand identity are developed from the vision that RTL XL connects. It makes a connection between viewers, stars and the RTL programs, channels and multi channel networks. The new style starts with a line, which can take any shape, it emphasizes the connection.

Briefing:
Met de nieuwe activatiecampagne wil RTL XL nieuwe en bestaande kijkers meer en langer laten kijken naar de verschillende content op RTL XL. De campagnemiddelen moeten door RTL XL zelf te implementeren zijn.

Briefing:
With the new activation campaign RTL XL wants people to watch more of their favorite programs and discover new content so that they remain on the platform. The campaign assets have to be implemented in the future by the team of RTL XL.

Het Concept: It’s all in de name
De RTL ‘fans’ kunnen bij RTL XL hun hart ophalen. Er is namelijk een heel breed aanbod. Daardoor is er heel veel content beschikbaar; Elke dag 80 nieuwe afleveringen en 120 nieuwe fragmenten.
_
Bij RTL XL kijk je dus naar je favoriete programma’s. Gemiste programma’s kijk je tot één week terug en je ontdekt ook nog nieuwe programma’s.
_
Met RTL Xtra Lang kijken naar jouw favoriete programma’s en sterren.

The concept: It’s all in the name
RTL ‘fans’ can indulge themselves at RTL XL. Because RTL XL has a wide range of content available; Everyday 80 new episodes and 120 new fragments are added.
_
At RTL XL you can watch your favorite programs, catch up with a show up until a week and discover new programs and stars. So you’ll watch your favorite programs Xtra Long at RTL XL.

Toepassing: Om het concept ‘Xtra Lang’ te verbinden aan de XL van het RTL XL-logo hebben we een campagnelogo ontwikkeld die hier visueel en tekstueel op aansluit. De verschillende programma’s en sterren komen samen in een aflopende programmastrip die we gebruiken in alle visuals. Hiermee benadrukken we het extra lange.

Usage: To make a clear connection between the concept ‘Xtra Long’ and the ‘XL’ from the RTL XL-logo we made a visual and textual bridge in the campaign. The different programs and stars come together in a program strip that we use in all the visuals. Doing this we visually highlight the extra long concept.

In collaboration with: Alef de Jong & Menno van Waardhuizen @ Wunder

 

Vodafone inhaker / PREVIOUS <
> NEXT / CliniClowns