advertising Stop and think concept + artdirection

Marloes Janssen | Stop and think ADCN

Sta er bij stil – Vermelding ADCN Jong Talent
We zetten alle stoplichten in Nederland 1 minuut op rood. Hiermee vragen we aandacht voor de vele verkeersslachtoffers. We herdenken ze door stil te staan bij rood en geven hiermee direct het goede voorbeeld. Een opvallende en impactvolle gebeurtenis waarbij we écht even stil staan.

Stop and think – Honorable Mention ADCN Young Talent
We turn all traffic lights in the Netherlands to red for one minute to call attention for the many road traffic injuries. We remember the victims by standing still at the red sign and simultaneously set a good example. An impactful national wide event that really makes us stand still and think.

Marloes Janssen | ADCN Sta er bij stil

Radio Commercial
“Om aandacht te vragen voor de vele verkeersslachtoffers staan op dit moment alle stoplichten in Nederland 1 minuut op rood. Op de gevaarlijke kruispunten rijden per minuut gemiddeld 2 automobilisten door rood met jaarlijks meer dan 20.000 ongelukken tot gevolg. Sta stil bij deze slachtoffers. Sta stil bij rood.”

Radio Commercial
“To generate attention for the many road traffic injuries, all traffic lights in the Netherlands set to red for one minute. Nationally, every one minute two people are driving through red traffic lights at dangerous intersections. With the result of at least 20.000 accidents every year. Stand still for a moment and remember the victims. Stop and Think.”

Marloes Janssen | ADCN Sta er bij stil
TOKO / PREVIOUS <
> NEXT / #Yougotmapped