#TooGoodToWaste NON-PROFIT ADVERTISING

 

Ons eten is #TOOGOODTOWASTE
We gooien wereldwijd bijna een derde van het voedsel geproduceerd voor menselijke consumptie weg. In Nederland verspilt de consument ongeveer 47 kilo per persoon per jaar aan vast voedsel. Dit betekend dat we in Nederland elke dag 1 miljoen borden met voedsel weggooien

Our food is #TOOGOODTOWASTE
Worldwide we throw away nearly a third of the food produced for human consumption. In the Netherlands, a person wastes about 47 kilo per year in solid food. This means we throw away one million plates of food every day.

 

Campagne
#TOOGOODTOWASTE is een bewustwordingscampagne tegen voedselverspilling met als hoogtepunt wereldvoedseldag.
_
De campagne haakt slim in op de huidige voedseltrend. Door iedereen zoveel mogelijk lege borden, i.p.v. volle borden te laten posten en deze te verzamelen op instagram onder #TOOGOODTOWASTE. Zo laten we samen zien dat we tegen voedselverspilling zijn.
_
www.toogoodtowaste.co
_
Om dit in de praktijk te brengen geven we op de website en via social media informatie en handige tips. Zo hoef je je bijvoorbeeld al lang niet meer te schamen wanneer je vraagt naar een doggy bag. Restaurants waarderen het en jij hoeft de volgende dag niet te koken.

Campaign
We launched our #TOOGOODTOWASTE awareness campaign against food waste with the main feature: World Food Day. The campaign cleverly builds on the current food trend. By letting everyone share as many empty plates, instead of full plates, and collect them on Instagram using #TOOGOODTOWASTE. Thus, together we show that we are against food waste.
_
www.toogoodtowaste.co
_
To put this into practice, we provide useful tips on our website and social media accounts. For example, you no longer have to be ashamed to ask your waiter for a doggy bag as restaurants appreciate it and you won’t have to cook dinner the next day.

 

 

Over de Initiatiefnemers
Deze campagne is een burgerinitiatief van: Marloes Janssen, Maaike van de Wetering en Maarten van Gent. Een collectief van strategisch creatieven en vormgevers op het gebied van reclame en design, van foodbloggers en foodfotografen die hun bereik willen inzetten voor een positieve boodschap.

About the initiators
This campaign is a citizen initiative by: Marloes Janssen, Maaike van de Wetering and Maarten van Gent. A collective of strategic and creative designers working in advertising and design.

Photography: Ashkan Mortezapour (DISHTALES)
Web development: Maarten van Gent
Concept + Design: Maaike van de Wetering & Marloes Janssen
Location: Cafe Restaurant Amsterdam

 

CliniClowns / PREVIOUS <
> NEXT / Triple